Search
Close this search box.

بررسی موتورسیکلت GSX250

در این مقاله به بررسی موتورسیکلت GSX250 پرداخته‌ایم

از موتور‌های درخشان سوزوکی موتور می‌توان به موتور GSX R۲۵۰-ABS سوزوکی اشاره کرد.

این موتورسیکلت توانسته به خوبی توجه کسانی که موتورسیکلت اسپرت را می‌پسندد به خود جلب کند.

این موتورسیکلت همه کاره جمع و جور، قدرتمند و چابک برای رفت و آمد روزانه و حتی مسافرت‌های دورتر‌ایده‌آل است.

در مسیر آسفالت، این موتور اسپرت است و سواری آن بسیار رضایت‌بخش است، ، همچنین در روز‌های طولانی در بیابان به شما می‌آموزد که چگونه در هنگام سفر در مسافت‌های طولانی تعادل بین راحتی و عملکرد برقرار کنید.

مشخصات ظاهری موتور GSX R۲۵۰-ABS سوزوکی:

این موتور را می‌توان یکی از معروف‌ترین متورسیکلت‌های اسپرت دانست. موتورسیکلتی که توانسته جایگاه خود را به خوبی بین موتور سواری جاده‌ای و شهری باز کند.

این موتورسیکلت که امروز در جایگاه یک مدل شهری و اسپرت در جاده‌ها، تماشایی تردد می‌کند، از نظر ساختار طراحی اصالت قابل توجهی را به نمایش می‌گذارد و سبکی قابل توجهی برخوردار است.

 این موتورسیکلت ابعاد نسبتاً بزرگی دارد و با سبکی مثلثی در پیش گرفته است. رینگ‌های این موتور به شکل جذابی طراحی شده است و با رنگ‌های متفاوتی طراحی شده است. در قسمت جلوی موتورسیکلت با چراغ‌های بزرگ و پیوسته‌ای مواجه هستی. همچنین شیشه بادگیر به شکل متعارف و جذابی طراحی شده است. کیفیت ساخت همان چیزی است که از محصول سامورایی کهنه‌کار انتظار داریم. کیفیت قسمت‌های مختلف بدنه، قطعات فنی و انواع کلید‌ها در کنار مونتاژ با دقت آن‌ها حس استحکام و کیفیت بالا را به خوبی به شما خواهد داد.

علاوه بر ویژگی‌های ذکر شده، کیفیت سواری این موتور سوزوکی نیز بسیار عالی ارزیابی می‌شود؛ به بیانی دقیق‌تر، با وجود ماهیت اسپرت، سواری موتور بسیار راحت است و موتور سوار را خسته نخواهد کرد.

فرمان‌پذیری موتور GSX R۲۵۰-ABS سوزوکی نیز نسبتاً اسپرت است و چسبندگی خوبی دارد؛ سواری و فرمان‌پذیری در سطحی متعادل با یکدیگر قرار دارند. وزن بالای موتور GSX R۲۵۰-ABS سوزوکی در سرعت‌های بالا پایداری بسیار خوبی برای موتور سوار ایجاد می‌کند و باعث القای حس امنیت و استحکام به راننده می‌شود.

فرمان عریض، جاپایی‌های بسیار راحت در جلو، زین پهن دو تکه، و مرکز ثقل بسیار پایین، نوید یک سفر بسیار راحت و بدون خستگی را به موتورسوار‌ی‌ می‌دهد و با این ویژگی‌ها او را برای پیمودن مسافتی طولانی‌تر تشویق می‌کند.

در طراحی ارگونومی این موتور سوزوکی؛ ارتفاع ۷۸۰ میلی‌متری زین نسبتاً نرم راننده برای افراد با قد متوسط نیز مناسب بوده است و تغییر موقعیت راننده روی آن به راحتی امکان‌پذیر است. محل نصب مناسب جای پا به شکلی است که از فشار بر روی زانو‌ها جلوگیری می‌کند. همچین ارتفاع دستگیره کمی بیش‌تر از حد معمول موتورسیکلت‌های اسپرت است نیز باعث راحتی بیش‌تر راننده در عین قرارگیری در موقعیتی اسپرت می‌شود.

 

مشخصات فنی موتور GSX R۲۵۰-ABS سوزوکی:

پیشرانه در این موتورسیکلت:

در این موتورسیکلت یک پیشرانه نرم و روان و کم لرزش را شاهد هستیم ۲۴۸ سی سی ۲ سیلندر ۴ زمانه و ۴ سوپاپ وجود دارد که توانایی تولید ۲۴. ۷ اسب بخار قدرت در دو موتور  rmp ۸۰۰۰ وجود دارد. که نشانه مهندسی بسیار خوب آن است، این پیشرانه دارای ساختار دو سیلندر موازی با دو سوپاپ به ازای هر سیلندر است و سامانه زمانبندی متغیر سوپاپ‌های ورودی و پاشش سوخت الکتریکی سوخت در آن دیده می‌شود. خنک‌کاری این پیشرانه با آب صورت می‌گیرد. یکی دیگر از نقاط قوت این موتور افزایش دور موتور پیشرانه این موتور به نرمی و بدون لرزش است. تا حس کیفیت و سواری نرم را به موتورسوار منتقل کند.

گیربکس ۶ سرعته دستی موتور GSX R۲۵۰-ABS سوزوکی نیز در هماهنگی کامل با پیشرانه قرار دارد و به کمک کلاچ نرم خودتعویض دهنده‌ها را به خوبی انجام می‌دهد.

سرعت در موتور GSX R۲۵۰-ABS سوزوکی:

عملکردی که این محصول ژاپنی رقبای خود را پشت سر می‌گذارد سرعت متفاوت و چشم‌گیر آن است، رساندن سرعت از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت حدود ۹ ثانیه است، حداکثر سرعت نیز تقریباً تا ۱۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود. ساختار SOHC پیشرانه موتور GSX R۲۵۰-ABS سوزوکی باعث می‌شود بازدهی این موتور سیکلت اسپرت در سرعت‌های ۲۴ تا ۸۸ کیلومتر بر ساعت به صورت‌ایده‌آل و در بیشترین حالت ممکن باشد سیستم ترمز در دیسک‌های ترمز ۲۹۰ و ۱۴۰ میلی‌متری که به ترتیب برای چرخ‌های جلو و عقب در نظر گرفته شده است که موجب می‌شود موتورسوار به راحتی بر سواری خود در سرعت‌های بالا کنترل داشته باشد.

مشخصات دنده و سیستم تعلیق:

جعبه دنده GSX ۲۵۰R از نوع شش سرعته سکوئنشال و تَر است و می‌تواند تعویض دنده سریع و به راحتی برای موتورسوار فراهم سازد. جرم خالص این موتورسیکلت اسپرت و شهری سوزوکی ۱۸۱ کیلوگرم است و تقسیم جرم به نسبت مناسبی دارد. جایگاه سرنشینان در این موتور سیکلت اسپرت برای دو نفر و به صورت غیر همسطح طراحی شده است.

سیستم تعلیق در بخش جلوی این موتور به صورت تلسکوپی در نظر گرفته شده است و در بخش عقب از کمک فنر استفاده شده است. با وجود این که این موتورسیکلت در جایگاه یک محصول اسپرت و شهری قرار دارد، اما به گفته مالکان و بررسی متخصصان، سواری نرم و قابل قبولی را برای سفر‌های طولانی داشته است. همچنین رینگ‌های ۱۷ اینچی در GSX۲۵۰R استفاده شده و مشخصات تایر جلوی آن ۱۱۰/۸۰ و تایر عقب  160/70  بوده است. این سایز رینگ و تایر در کنار داشتن زیبایی برای این موتورسیکلت اسپرت، پایداری خوبی را به آن داده است.

بررسی موتورسیکلت GSX250 در موتور :

در این موتورسیکلت از سیستم استارت الکتریکی استفاده شده و سامانه ضد سرقت ( دارای سیستم ضد سرقت – ایموبلایزر سوییچ. ) بر روی آن نصب گردیده است

این موتور به طور استاندارد مجهز به یک استارتر الکتریکی است و این بخصوص در اوج هیجان مسابقات با صرفه‌جویی در زمان، برای جلو زدن از حریفان بسیار به کار می‌آید. با فشار یک دکمه چندین و چند بار احتراق ایجاد می‌کند. این استارتر، به خاطر مقاومت بالای اورینگ آن در برابر حرارت، حتی در شرایط نامساعد نیز عملکرد خوبی دارد.

همچنین کلاستر (جلو آمپر) از نوع دیجیتالی است و به صورت تک رنگ در مرکز فرمان قرار دارد. چراغ جلوی این موتورسیکلت با لامپ‌های LED و هالوژنی دوتایی طراحی شده‌اند.

ترمز‌های موتور GSX R۲۵۰-ABS سوزوکی در جلو و عقب از نوع تک دیسکی هستند و در هر دو چرخ نیز سامانه ABS با تکنولوژی Bosch نصب شده است.

در این مقاله تلاش کردیم به طور کامل به بررسی موتورسیکلت بپردازیم GSX250

تکتاز موتور نماینده رسمی برند سوزوکی در ایران است که ارائه دهنده بهترین موتورسیکلت‌های سوزوکی است، اگر شما هم قصد خرید این موتور را دارید یا به دنبال کسب اطلاعات بیشتر هستید، می‌توانید به نمایندگی‌های مجاز گروه تکتاز موتور مراجعه یا برای کسب اطلاعات بیشتر با آن‌ها در تماس باشید.