Search
Close this search box.

بررسی موتورسیکلت وی استروم

اگر به دنبال یک موتور با کیفیت برای ماجراجویی هستید، یکی از پیشنهادهای ما برای شما موتور وی استروم ( V-Strom 250)  است .این موتور به سبک ادونچری طراحی شده است در این مقاله سعی کردیم این موتور را به شکلی که بتوانید تصمیم راحت‌تری برای خرید بگیرید معرفی کنیم. 

بررسی موتورسیکلت وی استروم

طراحی موتور سیکلت : 

برای برآورده ساختن نیازهای مشتریان که طراحی و جزئیات برای آنها مهم است موتور وی استروم نیاز آنها را برآورده می‌کند. همه آنچه که نیاز است، از عناصر اسپرت گرفته تا جنبه‌های شیک طراحی در این موتور رعایت شده است. 

طراحی در این موتور سیکلت به زیبایی انجام شده است و سعی کرده‌اند طراحی این موتور را نسبت به سایر موتورهای هم رده خود متمایز طراحی کنند. 

وی استروم از زمان اولین رونمایی خود تاکنون، مسیر تکامل در عناصر ظاهری را در کنار به‌روزرسانی‌های فناوری طی کرده است که تفاوت در رنگ‌ها، زین، طوقه و چرخ، و چراغ جلو از مهمترین ویژگی‌های ظاهری این موتور محسوب می‌شود. 

طراحی بدنه:

وی استروم دارای بدنه‌ای با ساختار بسیار مقاوم با تحمل وزن بالا است. این بدنه به شیوه‌های بسیار مدرن و با بهترین کیفیت ممکن ساخته شده است. سواری با این موتور بسیار کنترل و سواری راحتی دارد.  طراحی در بدنه به شکلی است که از امنیت بالایی برخوردار است. طراحی بدنه به شکلی است که کمک کرده‌ است میزان خواباندن موتورسیکلت در پیچ‌ها به منتهی الیه خود برسد.  چراغ‌های این موتور متناسب با بدنه طراحی شده است و از نور بسیار بالایی برخوردار است . قسمت نگهدارنده پلاک موتور و قسمت عقب با برخورداری از طراحی باریک و بسیار چشم نواز، حسن ختامی است بر کیفیت بالای طراحی این موتورسیکلت و با ظاهر مسابقه ای ناب آن تناسبی عالی دارد.

زین در موتور وی استروم:

 زین در قسمت ترک نشین بلندتر است و دید خوبی در اختیار موتورسوار می‌دهد. پایه تاب باکس ( به ظرفیت 8.5 کیلوگرم) و محل اتصال باکس بغل به صورت استاندارد یکی از ویژگی‌های قابل توجه در طراحی این موتور است. با تاپ باکس‌های بغل فضایی اضافه ایجاد شده است تا فضای بیشتر برای لوازم داشته باشید.همچنین طراحی زین  برای سفرهای طولانی‌تر طراحی شده تا زینی با نهایت راحتی داشته باشد.طراحی زین به گونه‌ای که اسفنج نرم به شکل زاویه‌دار درآمده و با ترکیب کتان و پنبۀ ، از پوسته شدن و تغییر شکل در محصول نهایی جلوگیری می‌شود.

 چرخ‌ها : 

موتور وی استروم با هدف بهبود تعادل در حین حرکت و ارتقاء ایمنی، در اندازه چرخ‌ها با بدنه موتور تناسب ایجاد کرده است. این تناسب سبب شده تا در تمام سطوح مختلف و در شرایط آب و هوایی متفاوت بهتر بتوان مهار موتورسیکلت را حفظ کرد. تایرهای موتورسیکلت در سطوح خیس و خشک چسبندگی بسیار زیادی دارند و دوامشان بسیار عالی است 

بادگیر: 

طراحی پیشرفته بادگیر و خصوصیات آیرودینامیک بهینه قسمت جلوی موتورسیکلت به طرز چشمگیری از سینه و بازوان سرنشین موتورسیکلت در مقابل جریان باد محافظت می‌کند. بادگیرهای که استفاده شده است در سرعت بالا بسیار عملکرد مناسبی دارد.

باک بنزین 

برای وی استروم یک بانک بنزین با ظرفیت 17 لیتر ساخته شده است که با استایل سوپراسپرت و طراحی سراسری این موتورسیکلت و همچنین ارگونومی سرنشین موتور هماهنگی عالی دارد. به خاطر بهینه بودن مصرف سوخت حتی در اسپرت‌ترین حالت سواری هم می تواند مسافت قابل توجهی را بپیماید.  با وجود باک 17 لیتری امکان سفر 500 کیلومتری با یک باک برای مناطق ادونچر و گردشگری فراهم می باشد

 

 

 

 

 

 

سواری و هندلینگ وی استروم: 

شاسی وی استروم در اصل گهواره‌ای است که یک تک لوله به دو شاخه نگهدارنده  تبدیل می‌شود و انجین بر روی آن سوار می‌شود.

فنربندی در عین حال ساده اما کارآمد است کمک فنرهای دو شاخ جلو تلسکوپی و قابل تنظیم نیست و عقب موتور سیکلت مجهز به بازوی متحرک است، فنرکویل و قابل تنظیم است . کورس کمک‌های جلو 150 میلی‌متر و کمک عقب 160 میلی‌متر است 

در این موتور ما شاهد هندلینگ بسیار خوبی هستیم و در پیج‌ها می‌توان مطمئن بود که رفتارهای غیرقابل پیش‌بینی نخواهد داشت از همین جهت میتوان از این موتور برای سفرهای جاده‌ای استفاده کرد. 

وی استروم سواری بسیار نرم و لذت‌بخشی دارد که و شما می‌توانید در مسیرهای پر پیچ و خم و خاکی روی آن حساب کنید . 

ترکیب فنربندی سفت‌تر و محکم در جلوی موتور و فنربندی نرم‌تر در عقب بالانس مناسبی ایجاد می‌شود که یک سواری خاطره‌انگیز را رقم میزند. 

ارتفاع زین این موتورسیکلت حدود 800 میلی‌متر است که فضای مناسبی برای جای پاها در نظر گرفته شده است که در نهایت موجب‌سواری آسان و راحت‌تری شده است همچنین حالت استانداردی که در بین جای پا و فرمان شکل گرفته است. به موتورسوار تعادل و راحتی بهتری می‌بخشد. 

مشخصات فنی : 

در این موتورسیکلت 2 سیلندر، احساس کنترل و سبکی را در حین سواری خواهید داشت. طراحی جدید سوپاپ‌ها و بادامک به گونه‌ای است که بهترین کارایی را در سرعت 20 تا 90 کیلومتر دارا است. ( قالب سواری در این سرعت می باشد) .  ترمز های ABS با تکنولوژی Bosch و رادیاتور آب خنک همچنین مجهز به سیستم سوئیچ ضد سرقت Immobilizer است از دیگر مشخصه های این موتور سیکلت لاستیک‌های تیوبلس ، رینگ 10 پره ای است. در این موتور شما به راحتی میتوانید به انجین و سرسیلندر و شمع دارای باکس های عقب، چپ و راست دسترسی داشته باشید 

پیشرانه این موتور همان انجین آب-خنک 2 سیلندر موازی و 248 سی سی موتورسیکلت جی اس ایکس است. توان پیشینه این انجین به خوبی طراحی شده است و از کیفیت بالایی برخوردار استنیروی این پیشرانه به صورت نرم و خطی است و از آنان خارج می‌شود بنابراین بسیار قابل اعتماد است 

حداکثر سرعت وی استروم در محدوده 140-135 کیلومتر است و سرعت‌های مانند 9–100 کیلومتر را به راحتی میتواند طی کند. 

گیربکس این موتور شش سرعته است و با یک کلاج بسیار نرم با کارایی بسیار عالی به خوبی در این موتور به چشم میخورد